MXSM: Ken tillbaka på pallen – men skadan stör fortfarande
Efter att ha stått över MXSM förra året är 2024 års svenska mästare i MX1 tillbaka den här säsongen. Men det var ingen fullt frisk Ken Bengtson som inledde mästerskapet för sitt KTM Scandinavia på Saxtorp. Och fortfarande är inte den axel han opererade under förra året helt återställd. Mellan tävlingarna i Linköping och Tibro hade Bengtson bara kört cross en enda gång – vilket kanske var melodin för att lyckas. Vid årets tredje deltävling kunde han nämligen ta årets första pallplats.

