MXSM: Tryggt poängövertag för Östlund efter andraplatsen
Alvin Östlund kunde nöja sig med andraplatsen vid SM–deltävlingen i Tibro. Med lika många inkörda poäng som vinnaren Anton Gole tappade han ingenting mot honom – samtidigt som han utökade avståndet mot övriga. Och efter seger i första heatet erkände Östlund att han kanske började tänka lite på mästerskapet när han fightades med Gole i det andra. Även om han samtidigt menade att Gole faktiskt var snabbare. Vi tog ett snack med poängledaren i MX1 efter tävlingen.


