Avslutade med dubbelseger och kunde firas som MX1–mästare!
Det har varit upplagt för en spännande batalj i MX1-SM. Med två deltävlingar kvar var tabellen rekordjämn och fyra förare hittades inom sex poäng. Men när det hela kokades ner till ett sista race blev det ganska odramatiskt – med en dubbelseger för poängledaren Ken Bengtson.– Jag har varit nervös, men det blev en bra dag, sa den nykorade svenske mästaren.


