MXGP: Tungt för svenskarna – och för hemmaförarna
Varken Alvin Östlund eller Anton Gole plockade några poäng när första MXGP–heatet kördes på den nya VM–banan i Oss. Bättre gick det då för hemmaförarna Jeffrey Herlings och Glenn Coldenhoff, som gladde publiken med en holländsk dubbelseger. Men det skulle svänga och andra heatet blev betydligt tyngre. Östlund räddade där upp dagen något, medan det går fortsatt tungt i VM för Gole.


