Oxelmark 17:e – norskt silver!
Håkon Österhagen gjorde vad han kunde efter gårdagens fadäs och vann dagens heat. Men fick trots det nöja sig med en silvermedalj i EMX2T. Bättre idag också för svenske Jeff Oxelmark, som körde in på en tolfte plats och därmed blev 17:e i mästerskapet. Guldet gick till lettländaren Toms Macuks, medan estländaren Meico Vettik bjöd på en rejäl skandal.

